V klidu a v pohodě, třeba i v teplákách, si doma sednete k počítači, mobilu nebo tabletu a prostě si do košíku dáte všechno, co potřebujete. Vyberete způsob platby, doručení a po zaplacení se můžete těšit, že vám balíček co nevidět přijde a vy nemusíte ani zvednout zadek ze židle. Ale je to vždycky takhle idylické?
Samozřejmě, že není. Velmi často se stane, že při objednávce uděláme nějakou chybu, kvůli které se vztekáme, nadáváme a velmi často pak tvrdíme, že ten e-shop je prostě nemožný a nedá se u něj pořádně objednat a příště určitě vybereme jiný. Jenže ono to tak ve velkém množství případů prostě není. Dost často je totiž chyba na naší straně a jen díky naší nepozornosti pak řešíme problémy, které bychom mít nemuseli. Jaké jsou ty nejčastější?
- Špatná adresa. Číslo jedna, které není ani třeba vysvětlovat. Prostě zadáme špatnou adresu, překlikneme se v písmenku (písmenkách), napíšeme jiné poštovní směrovací číslo a očekáváme, že obchod nám vše bez problémů dodá. Nedodá. Ani nemůže, když adresa naprosto nesouhlasí.
- Špatně zadaný e-mail. Chápeme, že e-mailovou adresu vidíte třeba několikrát za den a máte pocit, že ji dokonale znáte. Jenže právě kvůli tomu ji při kontrole jen v rychlosti přelétnete a nevěnujete pozornost detailům, jako je třeba správné pořadí písmenek. A pak se moc divíte tomu, že neobdržíte automatický email o potvrzení objednávky a čekáte… a pak atakujete e-shop, jak je možné, že ONI vám nic neposlali… přitom vlastně ani nemají kam, že?
- Očekáváte dodání téměř ihned. Na rovinu, když si objednáte o víkendu, určitě vám přijde potvrzení objednávky, ale myslíte si, že v neděli večer bude někdo ve skladu s oblečením pracovat, aby zabalil právě vaše tričko? Objednávek do e-shopů chodí spoustu, a opravdu nelze čekat, že vaše objednávka bude dodána do 24 hodin, ke všemu když zvolíte platbu bankovním převodem. V takových případech se čeká, až bude objednávka uhrazena, a teprve potom se odbaví. Pokud byste vy měli obchod, neudělali byste to jinak.
- V afektu píšete negativní recenze. I takových je mezi námi spousta. Chápeme, že vás problémy s e-shopem naštvou, ale ruku na srdce, nemáte v tom tak trochu prsty? Není díl viny i na vás? A pokud se opravdu něco stane, proč prostě nekontaktovat příslušné oddělení a neřešit konkrétní situaci s nimi? Každý z nás je omylný a chyby se prostě dějí, ale určitě se tak neděje úmyslně a s cílem vás naštvat.
- Nezkontrolujete si tabulku velikostí. Velký nešvar všech, kteří objednávají oblečení a jsou zvyklí na určitou velikost oblečení. A pak se velmi diví, že přišlo něco, co nikomu při nejlepší vůli nepasuje. Vždycky si raději zkontrolujte tabulku velikostí, a to třeba i u triček s potiskem, o kterých si myslíte, že to odhadnete! Vyhnete se tak zklamání, které by mohlo přijít.